Botilbud

Dit hjem til voksenlivet

Det gælder både for de fælles rammer, og særligt også når du måske har behov for at være alene og slappe af for dig selv. Når du bor hos os har du dit eget bad og toilet, egen entré og ét eller hele to egne værelser. Dit hjem er på forhånd indrettet med et skrivebord, en seng og en reol, men du må meget tage nogle af dine egne møbler og personlige ejendele med og indrette dig som du ønsker det. Jo mere personligt det bliver, jo mere føler du dig hjemme og godt tilpas. Du har altid adgang til dit værelse. Det gælder også når der er ferie, helligdage og weekender, i al den tid du bor på Erhvervsskolen Vestjylland. Herunder kan du se hvordan Melanie og Anders har indrettet.

Kom indenfor hos vores elever

Melanies hjem

Melanie er elev på køkkenlinjen har ét stort værelse med eget bad, toilet og entré. Hun har indrettet sig på en måde, så hun kan slappe helt af når hun kommer hjem.

Anders’ hjem

Anders er elev på håndværkslinjen og bor på skolens første sal. Her bor han i hvad der føles som hans egen lejlighed.

på botilbud

Hvis du også er tilknyttet vores botilbud har du én hel times vejledning om ugen. Her taler din kontaktperson og med dig om trivsel, men her får også hjælp til en masse praktiske ting. F. eks. at holde styr på breve og post, økonomi, mødeindkaldelser, lægebesøg osv. Det kan også være tøjvask og rengøring. Det er afhænger af hvad DU har brug for. Din kontaktperson deltager også ved samtaler med din underviser på det værksted du er tilknyttet, eller opfølgningsmøder med din sagsbehandler eller UU-vejleder. Der er ikke den ting i ikke kan tale om, eller du kan få hjælp til.

Din fritid er vigtig,
men hvordan du bruger den er op til dig

Efter din undervisning slutter, kan du tilbringe din tid med dine kammerater, og her kan du benytte de faciliteter vi har på stedet. Din fritid er vigtig, uanset om det du har brug for er fællesskab og tid med vennerne, eller ro og hvile på værelset. Vi tilbyder også mange tilbud såsom ridning, bueskydning, fodbold, friluftsliv, brætspil, svømmehal og meget andet. Du kan også gå til noget uden for skolens tilbud. Faktisk er det noget vi gerne vil støtte op om, så skolen betaler derfor halvdelen af dit kontingent.

Biograf, fitness, gaming lokale og meget mere...

Efter din undervisning slutter, kan du tilbringe din tid med dine kammerater, og her kan du benytte de faciliteter vi har på stedet. Det koster gratis og inkludere hal, fitness, biograf, TV stuer, kreativ lokale, gaming lokale, udendørs boldbane, stor hoppepude og en hyggelig shelterplads. Vi gør meget ud af at skabe et hyggeligt og trygt

Eleverne ser film i vores egen biograf

Team Zundhed

Team Zundhed er et frivilligt tilbud, hvor du kan få hjælp til at ændre dine motions- eller kostvaner.

Når du melder dig ind i Team Zundhed, bliver der lagt en realistisk plan for, hvordan du kan få mere motion eller sundere kost ind i hverdagen. For at holde motivationen laver vi en opgørelse hver uge, hvor dem der har fulgt deres mål bliver anerkendt.